17 oktober 2019

TikTok

Het is de populairste video-app ter wereld met name onder jonge gebruikers, Millennials & Generation Z. TikTok is een open platform en door als merk in te spelen op challenges, populaire soundbites of door een eigen challenge te creëren kunt u enorm veel bereik en engagement behalen. Paradigmata Media is gespecialiseerd in het creëren van passende TikTokcampagnes en -strategieën voor adverteerders. De snelle opmars van TikTok is tekenend voor de shift die we zien in het gebruik van social media onder jongeren. Het is dé uitdaging voor adverteerders: hoe bereikt u jongeren? Want tieners schakelen slimme adblockers in, verlaten massaal Facebook en hebben geen oog meer voor de televisie. Waar bereikt u ze dan wel en wat moet u daarvoor doen? Met TikTok maakt u korte video’s die tot 15 seconden of tot een minuut duren. De inhoud van de video’s kan verschillen, maar creativiteit staat hierin centraal.

Een leuke en gangbare manier van samenwerken met onze Ambassadors is het hosten van een challenge die deelnemers aanspoort om content te genereren rondom een bepaald onderwerp. Door het gebruik van een ‘branded hashtag’ kan deze content vervolgens overal gezien en herkend worden.  Hoewel het platform is gebouwd om de massa te laten creëren, zijn er nu “creators” die naar de top van de spreekwoordelijke hitlijsten zijn gestegen en nu de aandacht van grote merken trekken.

Benieuwd hoe een TikTok creator eruit ziet? Nou, zo ongeveer:

The Bohemian Social-Media Movement

JILIA LINDEBLAD

De behoefte om haar creativiteit in te zetten voor een betere wereld leidde tot de oprichting van Paradigmata Media. Jilia produceert videoblogs op Instagram, TikTok en Youtube. Daar heeft ze inmiddels ruim 375.000 volgers 250.000.000 views en 4,3 miljoen likes. Jilia is qua views en engagement dit jaar enorm gegroeid. Er liggen concrete plannen om eigen documentaires en formats te ontwikkelen, die door Paradigmata Media worden geproduceerd. Als je bedenkt hoeveel geld er in televisieprogramma’s worden gepompt waar misschien maar 400.000 mensen naar kijken, die je niet kent, dus niet kan bedienen met de juiste advertenties, dan ligt Jilia met haar social media kanalen lichtjaren voor. Dit gecombineerd met haar affiniteit voor social media, maakt Jilia al sinds 2015 een onmisbare schakel in het team van Paradigmata Media.

‘Als je ziet dat Jilia op een video miljoenen views krijgt, begrijp je hoe de media verschuiven’