17 oktober 2019

TikTok

Het is de populairste video-app ter wereld met name onder jonge gebruikers, Millennials & Generation Z. TikTok is een open platform en door als merk in te spelen op challenges, populaire soundbites of door een eigen challenge te creëren kunt u enorm veel bereik en engagement behalen. Paradigmata Media is gespecialiseerd in het creëren van passende TikTokcampagnes en -strategieën voor adverteerders. De snelle opmars van TikTok is tekenend voor de shift die we zien in het gebruik van social media onder jongeren. Het is dé uitdaging voor adverteerders: hoe bereikt u jongeren? Want tieners schakelen slimme adblockers in, verlaten massaal Facebook en hebben geen oog meer voor de televisie. Waar bereikt u ze dan wel en wat moet u daarvoor doen? Met TikTok maakt u korte video’s die tot 15 seconden of tot een minuut duren. De inhoud van de video’s kan verschillen, maar creativiteit staat hierin centraal.

Een leuke en gangbare manier van samenwerken met een influencer is het hosten van een challenge die deelnemers aanspoort om content te genereren rondom een bepaald onderwerp. Door het gebruik van een ‘branded hashtag’ kan deze content vervolgens overal gezien en herkend worden.  Hoewel het platform is gebouwd om de massa te laten creëren, zijn er nu “creators” die naar de top van de spreekwoordelijke hitlijsten zijn gestegen en nu de aandacht van grote merken trekken.

Benieuwd hoe een TikTok creator eruit ziet? Nou, zo ongeveer:

JILL LINDEBLAD

De behoefte om haar creativiteit in te zetten voor een betere wereld leidde tot de oprichting van Paradigmata Media. Jill begon in augustus 2019 op TikTok videoblogs te publiceren onder de naam Tikwood. Daar heeft ze inmiddels 280.000 volgers, 57.000.000 views en meer dan 3.700.000 Likes. En is onlangs ook videoblogs gaan publiceren op haar YouTube kanaal Bollywood Entertainment. Daar heeft ze 3,4K abonnees en 750.000 views. Dit gecombineerd met haar affiniteit voor bloggen en social media, maakt Jill al sinds 2015 een onmisbare schakel in het team van Paradigmata Media.

‘Als je ziet dat Jill met TIKWOOD op een video miljoenen views krijgt, begrijp je hoe de media verschuiven’